Режим дня в групі повинен відповідати психолого-педагогічним, гігієнічним і віковим особливостям учнів і сприяти перетворенню в єдиний гармонійний процес, навчально-виховну роботу, відпочинок і трудову діяльність школярів.
При плануванні режиму роботи групи продовженого дня необхідно врахувати такі вимоги:
- відповідність режиму віковим особливостям школярів;
- педагогічне забезпечення чергування режимних моментів;
- раціональний розподіл часу на навчання, харчування, відпочинок, позакласні і позашкільні заходи, в тому числі максимальне перебування дітей на свіжому повітрі;
- чітку організацію роботи дитячого процессуу, єдність вимог до дітей і контроль за їх діяльністю.
Орієнтуючись на рекомендовані режими і беручи до уваги місцеві умови (черговість проведення годин дозвілля і прогулянок на території школи, час роботи загально-шкільних гуртків і секцій), вихователь розробляє режим конкретної групи продовженого дня, враховуючи пропозиції вчителів, побажання батьків.
Режим роботи групи продовженого дня повинен передбачати:
Прогулянка на свіжому повітрі після уроків не менш як 30 хвилин.
Обід – 30 хв.
Прогулянки, ігри, суспільне корисна праця – 1,5-2 год.
Полуденок – 10 хв.
Самопідготовка – для учнів другого класу – 45 хвилин, третього класу – 1 година 10 хвилин, четвертого класу – 1 година 30 звилин.
Робота в гуртках, заняття за інтересами – 1-1,5 год.
Виховні години, спортивно-оздоровчі заняття для учнів першого класу тривалістю не менш як 35 хвилин, другого - четвертого класів - 40 хвилин.
Робочий день групи продовженого дня
1 клас
№ Час Вид роботи
1. 12.40-13.00 Зустріч дітей. Організація групи
2. 13.00-13.40 Обід/Прогулянка
3. 13.40-14.40 Прогулянка на свіжому повітрі
4. 14.40-15.00 Дидактичні ігри
5. 15.00-16.30 Гурткова робота («Оригамі». «Чарівний пензлик», «Умілі ручки»)
6. 16.30-17.00 Рухливі ігри на свіжому повітрі
7. 10.00-17.30 Клубна година. (Година спілкування)
8. 17.30-18.00 Ігри в приміщенні. Настільні ігри за вибором дітей (лото, пазли, шахи, ігри з фішками, конструктори)
9. 18.00-18.30 Вихід додому. Спілкування з батьками
Методичний посібник «Організація роботи групи продовженого дня» Автор: Іванович Світлана Леонідівна - Завантажити
"Проведення тижня морального виховання у початковій школі під час групи продовженого дня" ( З досвіду роботи Коваленко Світлани Петрівни, вихователя ГПД Волочиського НВК) - завантажити
Посібник для вихователя ГПД. Цікаво навчаємося і розважаємося на ГПД. ( З досвіду роботи Боднар Тетяна Василівна, Катеренюк Тетяна Євгенівна, вихователів ГПД Смотрицької ЗОШ І-ІІІ ст. ім. М.Смотрицького) - завантажити
Дослідницько-проектна діяльність на групі продовженого дня. Посібник( З досвіду роботи Островської О.В., Полонська ЗОШ І-ІІІ ст. №4. -завантажити
ТАНОК МАЛЕНЬКИХ КАЧЕНЯТ (РУХАНКА)- завантажити
ПТАШИНИЙ ДВІР (РУХАНКА)- завантажити
Порадник для вихователя ГПД 1 клас
Порадник для вихователя ГПД 2 клас
Порадник для вихователя ГПД 3 клас
Порадник для вихователя ГПД 4 клас
Кейс творчих вправ для учнів ГПД
в умовах карантину
НА
ДОПОМОГУ МОЛОДОМУ ВИХОВАТЕЛЮ ГПД
Посадова
інструкція
1.
Загальні положення.
1.1. Вихователь призначається на посаду і
звільняється з неї директором школи.
1.2 .Вихователь повинен мати вищу чи середню спеціальну
освіту (без вимог до стажу педагогічної роботи).
1.3 .Вихователь підпорядковується безпосередньо заступнику
директора школи з виховної роботи.
1.4 .У своїй діяльності
вихователь керується Конституцією і законами України, Указами Президента
України, рішенням Кабінету Міністрів України, органів управління освітою всіх
рівнів з питань освіти і виховання учнів;
правилами і нормами
з охорони праці,
техніки безпеки і протипожежного захисту, а також Статутом школи.
2. Функції.
1.2 .Вихователь повинен мати вищу чи середню спеціальну
освіту (без вимог до стажу педагогічної роботи).
1.3 .Вихователь підпорядковується безпосередньо заступнику
директора школи з виховної роботи.
1.4 .У своїй діяльності
вихователь керується Конституцією і законами України, Указами Президента
України, рішенням Кабінету Міністрів України, органів управління освітою всіх
рівнів з питань освіти і виховання учнів;
правилами і нормами
з охорони праці,
техніки безпеки і протипожежного захисту, а також Статутом школи.
2.1 .Опікування учнями,
їх виховання і нагляд за ними під
час їхнього перебування у ГПД.
2.2 .Організація і проведення позаурочної
навчальної роботи в закріпленій за ним групі.
3.
Посадові обов'язки.
2.1 .Опікування учнями,
їх виховання і нагляд за ними під
час їхнього перебування у ГПД.
2.2 .Організація і проведення позаурочної
навчальної роботи в закріпленій за ним групі.
3.1 .Вихователь ГПД
планує, організовує і здійснює
виховання учнів.
3.2 .Проводить
повсякденну роботу, яка забезпечує створення умов для соціально-психологічної
реабілітації учнів.
3.3 .Використовує
різноманітні прийоми, методи і засоби
виховання та навчання.
3.4 .Спільно з медичними працівниками забезпечує
збереження і зміцнення здоров'я учнів.
3.5 .Приймає
дітей у встановленому порядку від
батьків чи вчителів школи; організовує дотримання учнями режиму дня, виконання ними домашніх завдань, надає їм допомогу у
навчанні, організація відпочинку і здобутті додаткової освіти, залучити їх до
художньої і науково-технічної творчості, спортивних секцій, гуртків.
3.6 .Вивчає
індивідуальні здібності, інтереси і нахили
учнів, їхню поведінку в сім'ї, житлово-побутові умови проживання в сім'ї,
взаємини учнів з батьками.
3.7 .Веде у
встановленому порядку документацію і
звітність.
3.8 .Бере участь у
роботі педагогічної ради школи.
3.9.Проходить періодичний медичний огляд.
3.10
.Систематично підвищує свою професійну кваліфікацію; бере участь у
роботі методоб'єднань.
3.11 .Створює умови для
безпечного здійснення навчального
процесу, дотримання правил техніки безпеки.
3.12 .Оперативно
повідомляє адміністрацію школи про
кожен нещасний випадок, вживає заходи щодо надання першої допомоги.
3.1 .Вихователь ГПД планує, організовує і здійснює виховання учнів.
3.2 .Проводить повсякденну роботу, яка забезпечує створення умов для соціально-психологічної реабілітації учнів.
3.3 .Використовує різноманітні прийоми, методи і засоби виховання та навчання.
3.4 .Спільно з медичними працівниками забезпечує збереження і зміцнення здоров'я учнів.
3.5 .Приймає дітей у встановленому порядку від батьків чи вчителів школи; організовує дотримання учнями режиму дня, виконання ними домашніх завдань, надає їм допомогу у навчанні, організація відпочинку і здобутті додаткової освіти, залучити їх до художньої і науково-технічної творчості, спортивних секцій, гуртків.
3.6 .Вивчає індивідуальні здібності, інтереси і нахили учнів, їхню поведінку в сім'ї, житлово-побутові умови проживання в сім'ї, взаємини учнів з батьками.
3.7 .Веде у встановленому порядку документацію і звітність.
3.8 .Бере участь у роботі педагогічної ради школи. 3.9.Проходить періодичний медичний огляд.
3.10 .Систематично підвищує свою професійну кваліфікацію; бере участь у роботі методоб'єднань.
3.11 .Створює умови для
безпечного здійснення навчального
процесу, дотримання правил техніки безпеки.
3.12 .Оперативно повідомляє адміністрацію школи про кожен нещасний випадок, вживає заходи щодо надання першої допомоги.
Режим роботи ГПД
Вимоги
до режиму роботи
1.Відповідність режиму віковим особливостям школярів.
2.Педагогічне
забезпечення чергування режимних моментів.
3.Раціональний
розподіл часу на навчання, харчування,
відпочинок, позакласні і позашкільні заходи, перебування на свіжому повітрі.
4.Чітку
організацію роботи дитячого колективу, єдність вимог до дітей і контроль за їх
діяльністю.
Орієнтований режим роботи ГПД
1.Відповідність режиму віковим особливостям школярів.
2.Педагогічне забезпечення чергування режимних моментів.
3.Раціональний розподіл часу на навчання, харчування, відпочинок, позакласні і позашкільні заходи, перебування на свіжому повітрі.
4.Чітку організацію роботи дитячого колективу, єдність вимог до дітей і контроль за їх діяльністю.
Орієнтований режим роботи ГПД
12.00 - 12.40 - методична година
12.40
- 13.00 -перебування на свіжому повітрі
13.00 - 13.30 - обід
13.30 - 14.30 - спортивна година
14.30 - 16.00 - самопідготовка .
16.00 - 16.30 - прогулянка
16.30 - 17.00 - виховна година
17.00
- 18.00 - індивідуальна робота, заняття за інтересами
Навантаженість вихователів ГПД: 30 годин на тиждень;на день - 6 годин
12.00 - 12.40 - методична година
12.40
- 13.00 -перебування на свіжому повітрі
13.00 - 13.30 - обід
13.30 - 14.30 - спортивна година
14.30 - 16.00 - самопідготовка .
16.00 - 16.30 - прогулянка
16.30 - 17.00 - виховна година
17.00 - 18.00 - індивідуальна робота, заняття за інтересами
Навантаженість вихователів ГПД: 30 годин на тиждень;на день - 6 годин
Робочий куток ГПД
1.Список учнів.
2.Доручення і обов'язки.
3.Режим роботи,
затверджений директором школи. 4.Напрямки роботи.
1.Список учнів.
2.Доручення і обов'язки.
3.Режим роботи, затверджений директором школи. 4.Напрямки роботи.
Планування роботи вихователя ГПД
Методика складання плану роботи вихователя ГПД
Вимоги до плану
роботи:
1.Виховну
роботу доцільно планувати з урахуванням рівня знань і вихованості учнів, їх
вікових інтересів.
2.Виховні заняття готувати і
проводити так, щоб забезпечити
вирішення основної мети - виховання всебічно розвиненої особистості.
3.Різноманітні заходи здійснювати в певній системі з
урахуванням життєвих ситуацій.
4.Позаурочну і позашкільну роботу координувати з діяльністю вчителів, медпрацівників.
5.Визначення педагогічної доцільності заходів та
використання різноманітних форм і методів роботи.
6.Забезпечення всіх напрямків морально-естетичного виховання.
Структура
плану виховної роботи
Методика складання плану роботи вихователя ГПД
Вимоги до плану
роботи:
1.Виховну
роботу доцільно планувати з урахуванням рівня знань і вихованості учнів, їх
вікових інтересів.
2.Виховні заняття готувати і
проводити так, щоб забезпечити
вирішення основної мети - виховання всебічно розвиненої особистості.
3.Різноманітні заходи здійснювати в певній системі з
урахуванням життєвих ситуацій.
4.Позаурочну і позашкільну роботу координувати з діяльністю вчителів, медпрацівників.
5.Визначення педагогічної доцільності заходів та
використання різноманітних форм і методів роботи.
6.Забезпечення всіх напрямків морально-естетичного виховання.
Структура плану виховної роботи
2.Основні виховні заходи:
а) організація учнівського колективу;
б) здійснення загальнообов'язкової освіти; в) тематика виховних заходів.
3.Індивідуальна виховна робота.
4.Заходи по збереженню та охорони здоров'я школярів, запобігання травматизму.
5.Робота з батьками.
5.Робота з батьками.
При складанні плану необхідно враховувати:
1.Відзначення
видатних подій і свят
2. Вивчення традицій,
звичаїв і обрядів
3. Вивчення правових питань
4. Вивчення економічних
і екологічних питань
5. Трудові рейди і заходи
6. Вивчення питань
культури поведінки
7. Екскурсій в театр,
на природу
8. Робота з художньою літературою
9. Охорона здоров'я
10. Змагання, конкурси
11. Повторення правил
дорожнього руху
12. Вивчення правил
пожежної безпеки
13. Вивчення правил
техніки безпеки в побуті.
14. Вивчення правил
поведінки на льоду
і воді.
15. Вивчення правил поведінки на канікулах
16. Індивідуальна робота з учнями
17. Робота з батьками
Крім
календарно-тематичного плану, вихователь ГПД складає щоденний робочий план,
який може мати таку структуру:
1. Організація побуту і
активного дозвілля дітей.
2. Освітньо-виховна робота.
3. Педагогічне
керівництво приготуванням домашніх
завдань.
В основу цих складових покладено режим дня вихователя.
Щоденний робочий
план вихователя - це його особиста лабораторія, в якій він господар, готує його
для себе, розумно визначаючи його зміст та обсяг.
При складанні плану необхідно враховувати:
1.Відзначення
видатних подій і свят
2. Вивчення традицій,
звичаїв і обрядів
3. Вивчення правових питань
4. Вивчення економічних
і екологічних питань
5. Трудові рейди і заходи
6. Вивчення питань
культури поведінки
7. Екскурсій в театр,
на природу
8. Робота з художньою літературою
9. Охорона здоров'я
10. Змагання, конкурси
11. Повторення правил
дорожнього руху
12. Вивчення правил
пожежної безпеки
13. Вивчення правил
техніки безпеки в побуті.
14. Вивчення правил
поведінки на льоду
і воді.
15. Вивчення правил поведінки на канікулах
16. Індивідуальна робота з учнями
17. Робота з батьками
Крім
календарно-тематичного плану, вихователь ГПД складає щоденний робочий план,
який може мати таку структуру:
1. Організація побуту і
активного дозвілля дітей.
2. Освітньо-виховна робота.
3. Педагогічне
керівництво приготуванням домашніх
завдань.
В основу цих складових покладено режим дня вихователя.
Щоденний робочий
план вихователя - це його особиста лабораторія, в якій він господар, готує його
для себе, розумно визначаючи його зміст та обсяг.
Перелік обов'язкової ділової документації, яка ведеться в ГПД
перевіряють правильність ведення журналу).
2.План роботи вихователя (складається на півріччя, узгоджується з заступником директора навчально-виховної роботи).
3. Щоденний робочий план.
4. Графік зайнятості учнів у гуртках, секціях під час перебування на ГПД.
5. Заяви батьків про зарахування до ГПД.
Основні
вимоги до проведення самопідготовки
Самопідготовка — не
урок і не додаткові навчальні заняття. В її основі лежить самостійна учбова
праця кожного вихованця. У функції вихователя не входить навчання учнів. Вихователь,
як вказано в Статуті середньої школи, спостерігає за своєчасним приготуванням
домашніх завдань, надає учням допомогу у навчанні.
Підготовка і
виконання завдань - це особливий вид навчальної діяльності школярів.
Вона
передбачає:
1. Озброєння учнів
навичками самостійної праці.2. Надання їм індивідуальної допомоги.3. Контроль за
приготуванням домашніх завдань.
Самопідготовка — не
урок і не додаткові навчальні заняття. В її основі лежить самостійна учбова
праця кожного вихованця. У функції вихователя не входить навчання учнів. Вихователь,
як вказано в Статуті середньої школи, спостерігає за своєчасним приготуванням
домашніх завдань, надає учням допомогу у навчанні.
Підготовка і
виконання завдань - це особливий вид навчальної діяльності школярів.
Вона
передбачає:
1. Озброєння учнів
навичками самостійної праці.2. Надання їм індивідуальної допомоги.3. Контроль за
приготуванням домашніх завдань.
Під час самопідготовки вихователь покликаний:
1.Створити сприятливі умови для занять і
забезпечити учнів необхідним навчальним приладдям.
2.Розвивати
й удосконалювати вміння і навички учнів самостійно працювати.
3.Поєднувати
індивідуальну самостійну працю учнів із фронтальною колективною роботою групи.
4.Формувати в учнів навички раціонального використання часу, відведеного на виконання домашніх
завдань.
5.Привчати
дітей до певного порядку виконання домашніх завдань залежно від предмету і
змісту навчального матеріалу.
6.Організовувати різні види і форми занять. 7.Диференційовано
контролювати роботу учнів.
8.Прищеплювати учням уміння і навички самостійно перевіряти виконані завдання.
9.Сприяти
розвитку творчої ініціативи і кмітливості.
Під час самопідготовки в ГПД вихователь повинен
дотримуватися таких вимог:
1.Створити сприятливі умови для занять і
забезпечити учнів необхідним навчальним приладдям.
2.Розвивати
й удосконалювати вміння і навички учнів самостійно працювати.
3.Поєднувати
індивідуальну самостійну працю учнів із фронтальною колективною роботою групи.
4.Формувати в учнів навички раціонального використання часу, відведеного на виконання домашніх
завдань.
5.Привчати
дітей до певного порядку виконання домашніх завдань залежно від предмету і
змісту навчального матеріалу.
6.Організовувати різні види і форми занять. 7.Диференційовано
контролювати роботу учнів.
8.Прищеплювати учням уміння і навички самостійно перевіряти виконані завдання.
9.Сприяти
розвитку творчої ініціативи і кмітливості.
Під час самопідготовки в ГПД вихователь повинен дотримуватися таких вимог:
2.Забезпечити самостійну навчальну роботу учнів та їх дисципліну.
3.Притримуватися бюджету часу на виконання домашніх завдань.
4.Неперетворювати самопідготовку в урок. 5.Формувати в учнів навички самоконтролю.
6.Здійснювати індивідуальний та диференційований підхід до учнів з урахуванням рівня їх самостійності.
7.Допомагати учням, коли їм це необхідно. 8.Використовувати наочність, дидактичні ігри.
Структурні
етапи самопідготовки:
Структурні етапи самопідготовки:
1.Перший етап
- організаційний
момент (1-3 хв.)
-
фронтальна і індивідуальна перевірка готовності учнів
- використання різних
форм розвитку самостійності.
2.Другий етап - самостійна робота учня.
3.Третій
етап - контроль за виконанням домашніх завдань учнями.
4. Четвертий етап - контроль виконання домашніх завдань вчителем.
5. П'ятий етап - заключний - підведення підсумків: аналіз робіт.
Бали в зошити і в щоденник вихователь не ставить.
Вивчення учнів вихователем ГПД
1.Перший етап
- організаційний
момент (1-3 хв.)
-
фронтальна і індивідуальна перевірка готовності учнів
- використання різних
форм розвитку самостійності.
2.Другий етап - самостійна робота учня.
3.Третій
етап - контроль за виконанням домашніх завдань учнями.
4. Четвертий етап - контроль виконання домашніх завдань вчителем.
5. П'ятий етап - заключний - підведення підсумків: аналіз робіт.
Бали в зошити і в щоденник вихователь не ставить.
Вивчення учнів вихователем ГПД
Вихователь ГПД повинен знати про учня:
1.Яка сім'я в учня.
2.Стан здоров'я
учня.
3.Як учень навчається.
4.Нахили і здібності учня.
5.Чим
цікавиться, до чого прагне.
6.Як ставиться до навчання.
Вихователь ГПД повинен знати про учня:
1.Яка сім'я в учня.
2.Стан здоров'я
учня.
3.Як учень навчається.
4.Нахили і здібності учня.
5.Чим
цікавиться, до чого прагне.
6.Як ставиться до навчання.
Робота з батьками
Спільна, узгоджена робота сім'ї, школи - запорука успішного
виховного впливу на дитину.
Форми роботи з батьками:
1. Регулярні педагогічні бесіди по програмі, складені на
основі певного контингенту учнів, і батьків.
2.Групові
консультації з окремих питань виховання і навчання.
3.Індивідуальні консультації батькам.
4.Залучення
батьків до педагогічної самоосвіти, надання допомоги в цій справі.
5.Батьківські
конференції по обміну досвідом сімейного виховання.
6.Педагогічні
диспути, вечори запитань та відповідей з проблем виховання.
Спільна, узгоджена робота сім'ї, школи - запорука успішного
виховного впливу на дитину.
Форми роботи з батьками:
1. Регулярні педагогічні бесіди по програмі, складені на
основі певного контингенту учнів, і батьків.
2.Групові
консультації з окремих питань виховання і навчання.
3.Індивідуальні консультації батькам.
4.Залучення
батьків до педагогічної самоосвіти, надання допомоги в цій справі.
5.Батьківські
конференції по обміну досвідом сімейного виховання.
6.Педагогічні
диспути, вечори запитань та відповідей з проблем виховання.
Немає коментарів:
Дописати коментар