Обласна творча майстерня молодого вчителя





Рекомендації
Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти   щодо засідання обласної Творчої майстерні молодого вчителя  на базі Чемеровецького навчально-виховного комплексу №1 "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, ліцей та міжшкільний навчально-виробничий комбінат" Чемеровецької селищної ради Хмельницької області за темою: “Інноватика початкової освіти”
21.03.2019 р.
«Нова школа потребує нового вчителя, який може стати агентом змін».
Вищевказане гасло працюватиме за умови кількох складових цього процесу:
  • ·        підготовка вчителя у ВНЗ;
  • ·        підвищення кваліфікації вчителя в сфері післядипломної педагогічної
  • ·        освіти;
  • ·        підвищення кваліфікації в міжкурсовий період.

Зазначені пункти є складовими освіти протягом життя і мають ще велику кількість чинників.
Майстерність учителя — поняття багатогранне, воно охоплює різні сторони його творчої діяльності: це — глибоке знання свого предмета і вільне володіння ним, це — вміння найефективнішими методами передати свої знання учням, враховуючи рівень їх інтелектуального розвитку, це — вміння сформувати позитивні якості загальнолюдської моралі у своїх учнів, не поранивши душ їхніх, це — вміння бачити в кожній дитині неповторну особистість і вміння передбачати результати своєї праці, це — вміння враховувати суб'єктивні і об'єктивні закономірності і випадкові фактори.
Такі вміння до учителя приходять не самі собою, вони приходять з досвідом і залежать від педагогічних здібностей учителя, від бажання удосконалювати ці здібності, від любові до дітей.
Сприяти учителю виробити такі уміння може доброзичливий професійний аналіз його діяльності на уроці збоку колег, адміністрації, методистів, а також самоаналіз своїх уроків, свого стилю спілкування з учнями.
Продумані учителем і доведені до учнів основні поетапні завдання уроку — це лише одна з необхідних умов його ефективності. Другою необхідною умовою є прийняття і усвідомлення учнями цих завдань. Лише за таких умов утворюються повноцінні мотиви навчання на уроці. Для цього учитель, враховуючи конкретну ситуацію, об'єктивні і суб'єктивні фактори, має використати найефективніші прийоми і засоби.
 Обговоривши проблеми інноватики початкової освіти в умовах реформування освітньої галузі, члени засідання обласної Творчої майстерні молодого вчителя  рекомендують:
1. Обласному інституту післядипломної педагогічної освіти
1.1. Продовжувати безперервну освіту педагогічних кадрів щодо готовності їх до ефективної професійної діяльності в умовах переходу до Нової української школи.
Постійно
1.2. Забезпечувати реалізацію нормативних вимог Державного стандарту початкової загальної освіти, типових освітніх програм                                                      Постійно
1.3.  Посилити науково-методичну підтримку вчителів-учасників обласної Творчої майстерні молодого вчителя.
 Постійно
1.4.  Забезпечити наставницьку підтримку молодих та малодосвідчених вчителів учасників обласної Творчої майстерні молодого вчителя.
За запитом
1.5. Створити банк кращих практик роботи вчителів - учасників обласної Творчої майстерні молодого вчителя.
Вересень-жовтень 2019р.
1.6. На сайті інституту та сторінках спільноти Фейсбук НУШ Хмельниччини інформувати громадськість та педагогічну спільноту про засідання обласної Творчої майстерні молодого вчителя 
Постійно
2. Рай(міськ) методкабінетам (центрам), ОТГ
2.1.Створити оптимальні умови для розвитку та навчання вчителів на принципах андрагогіки, сприяти розвитку професіоналізму, творчості та ініціативи педагогічних кадрів, формування професійних компетентностей.
Постійно
2.2. Модернізувати форми і методи методичної роботи  з педагогічними кадрами
Постійно
2.3.Здійснити перехід на адресний  науково-методичний супровід впровадження Нової української школи.
2.4. Створити базу консультативно- методичного супроводу Нової української школи
Постійно
2.5. Активізувати роботу у формуванні цифрової культури педагогів
Постійно
2.6. Координувати процес психологічного супроводу учнів перших класів Нової української школи.
Постійно
2.7. Забезпечувати  науково-методичний   супровід   формувального оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи.
Постійно
 2.8.Здійснювати оновлення методичної бази освітньої діяльності НУШ.
Постійно
2.9. Продовжити проведення семінарів, тренінгів, майстер-класів та інших форм роботи із широким залученням кращих педагогічних практик НУШ.
Впродовж  2019/2020 р.
2.10. Рекомендувати систему роботи з батьками на принципах педагогіки партнерства зокрема: дні відкритих дверей, тренінгові заняття, психолого- педагогічні бесіди, круглі столи,
Постійно
2.11. Висвітлювати та популяризувати на сайтах базових загальноосвітніх навчальних закладів та в засобах масової інформації матеріали
Постійно
3. Рай(міськ), ОТГ молодим та малодосвідченим вчителям початкових класів:
3.1. Спрямувати власну педагогічну діяльність на опанування методик, прийомів планувати і реалізувати освітній процес на основі особистісно орієнтованого і компетентнісного підходів.
3.2. Постійно вправлятися в уміннях на основі вимог програми та з опорою на вивчений матеріал спільно визначити цілі (очікувані результати) уроку, узгодити їх із потребами самих учнів, їх суб’єктним досвідом.
3.3. Спроектувати серію особистісно зорієнтованих уроків, здійснюючи самоаналіз та аналіз сучасного уроку як форми організації компетентнісного навчання.
3.4. Спрямовувати викладання предметів початкової школи на формування компетентностей учнів шляхом впровадження новітніх інтерактивних технологій.
3.5. Упроваджувати в свою роботу елементи досвіду вчителів-методистів, учасників Творчої майстерні молодого вчителя.ю
3.6. Дотримуватися основних вимог до проведення сучасного уроку:
- орієнтація та процес навчання;
- орієнтація на особистісні досягнення учнів;
- створення емоційно-актуального фону уроку;
- чітке визначення освітніх, виховних і розвивальних завдань уроку;
- раціональна єдність словесних, наукових і практичних методів навчання;
- використання активних методів навчання;
- зв’язок з раніше вивченим, досвідом, набутим учнем;
- формування вмінь учнів самостійно здобувати знання і застосовувати їх на
практиці;
- заохочення прагнень учнів знаходити свій спосіб роботи з навчальним
матеріалом.
3.7. Створити умови для виявлення пізнавальної активності учнів:
- використання різноманітних форм і методів навчальної діяльності, які
дозволяють розкрити суб’єктний досвід учнів;
- створення атмосфери зацікавленості кожного учня в результатах роботи
всього класу;
- стимулювання учнів до висловлювань, використання різних способів
виконання завдань;
- використання упродовж уроку дидактичного матеріалу, який дозволяє
учневі обрати найбільш значущі для нього вид та форму змісту навчального
матеріалу;
- заохочення прагнень учня знаходити свій спосіб роботи, аналізувати
протягом уроку роботи інших учнів, вибирати та освоювати найбільш
раціональні з них;
- створення на уроці педагогічних ситуацій спілкування, які б дозволяли
кожному учневі виявляти ініціативу, самостійність, виборність у способах
роботи, створення обстановки для природного самовираження учня.
3.8. Актуалізувати проблеми формування ключових та предметних
компетентностей учнів загальноосвітніх навчальних закладів за допомогою
сучасного підручника;
3.9. Обговорити на засіданнях окружних методичних об’єднаннях
ефективні шляхи позитивних змін у сучасній загальній середній освіті у
компетентнісному вимірі.

Засідання на базі Хмельницького НВК №4

26.04.2018р.
Мета:
 - допомогти вчителям у розв’язанні проблем щодо  застосування сучасних методик та технологій у навчально-виховному процесі початкової школи
Завдання:
сприяти  формуванню індивідуального стилю творчої діяльності педагога;
продемонструвати на досвіді вчителів- методистів як застосовувати сучасні засоби, нетрадиційні форми і методи навчання, нові педагогічні технології;
поглибити знання щодо організації навчально-виховного процесу в початковій школі;
удосконалювати методичну культуру молодих вчителів.  

Учасники:
- визначені учасники (один постійний учасник - вчитель початкових класів із педагогічним стажем роботи до 5 років від РМК/ММК/НМЦ/ОТГ) 

План

10.30 - 10.40 – Реєстрація учасників.

10.40 - 10.55 – Презентація Хмельницького НВК №4. 
                          Заступник директора з НВР в початкових класах  Марінюк Т.А.

11.00 - 11.40 – Урок літературного читання в 3-Б класі.
 Тема: «Кожному є місце на землі.  В.Сухомлинський «Соловей і Жук»».
Вчитель початкових класів Варгата Алла Володимирівна

12.00 - 12.40 – Екологічний тренінг в 3-В кл. Тема: «Місто моєї мрії». 
                          Вчитель  природознавства в початкових класах
                          Дехтяренко Ірина Василівна

12.50 - 13.30 – Виховний захід. Свято «Рідним краєм йде весна».
                          Вихователь  ГПД Зубар Оксана Миколаївна

13.30 - 14.00 – Підведення підсумків засідання творчої майстерні.

Засідання на базі Ізяславського РМК18.10.2017р.

Мета:
 - допомогти вчителям у розв’язанні проблем щодо  застосування сучасних методик та технологій у навчально-виховному процесі початкової школи
Завдання:
·     сприяти  формуванню індивідуального стилю творчої діяльності педагога;
·     продемонструвати на досвіді вчителів-методистів як застосовувати сучасні засоби, нетрадиційні форми і методи навчання, нові педагогічні технології;
·     поглибити знання нормативно-правової бази щодо організації навчально-виховного процесу в початковій школі;
·     удосконалювати методичну культуру молодих вчителів.  

Учасники:
- визначені учасники (один постійний учасник - вчитель початкових класів із педагогічним стажем роботи до 5 років від РМК/ММК/НМЦ/ОТГ)

План

10.00-10.05– заїзд та реєстрація учасників.
10.05-10.15 - Вітальне слово.
Денисевич Галина Вікторівна, методист  Ізяславського РМК
10.15-10.30 - Презентація закладу
Окаєвич Людмила Анатоліївна, заступник директора
 Ізяславського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.№2, ліцей» ім. О. Кушнірука
10.30-10.50-Теоретичні засади Нової української школи
Галас Антоніна Вікторівна, завідувачка
НМЦ  дошкільної, початкової, спеціальної та інклюзивної освіти ХОІППО
10.50- 11.00 - технологія  «SMART  KIDS» в контексті  реалізації  концепції Нової  української  школи
Кулик Оксана Олександрівна, методист
НМЦ дошкільної, початкової, спеціальної та інклюзивної освіти ХОІППО

11.00-11.40 – Урок математики в 3 класі "Множення числа на 10, 100, 1000, ..."
Рожкова Наталія Олександрівна, вчитель початкових класів
Ізяславського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.№2, ліцей» ім. О. Кушнірука
Урок математики в 4 класі "Оцінка площі"
Ковальова Світлана Анатоліївна, вчитель початкових класів
Ізяславського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.№2, ліцей» ім. О. Кушнірука
11.50-12.35 – Урок української мови в 4 класі "Повторення вивченого про іменник. Ознаки іменника як частини мови"
Самойлюк Наталія Василівна, вчитель початкових класів
 Ізяславського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.№2, ліцей» ім. О. Кушнірука
Урок математики в 1 класі "Число і цифра 7"
 Березна Світлана Вікторівна, вчитель початкових класів
Ізяславського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.№2, ліцей» ім. О. Кушнірука
12.40-13.00 - Діяльнісний підхід на уроках математики за педагогічною технологією «Росток»
Лисак Ірина Радиславівна, вчитель початкових класів
 Ізяславського НВК «ЗОШ І ст.- дитячий ясла-садок комбінованого типу №6»
13.00-13.20 - Розвиток креативного мислення у молодших школярів
 Даниленко Оксана Анатоліївна, вчитель початкових класів
Ізяславського НВК «ЗОШ І ст.- дитячий ясла-садок №7»
13.25-13.45 - Підведення підсумків засідання творчої майстерні .
Кулик Оксана Олександрівна,  методист
НМЦ дошкільної, початкової, спеціальної та інклюзивної освіти ХОІППО

Засідання на базі Камянець-Подільського ММК23.05.2017р.

Мета:
 - допомогти вчителям у розв’язанні проблем щодо  застосування сучасних методик та технологій у навчально-виховному процесі початкової школи
Завдання:
·     сприяти  формуванню індивідуального стилю творчої діяльності педагога;
·     продемонструвати на досвіді вчителів- методистів як застосовувати сучасні засоби, нетрадиційні форми і методи навчання, нові педагогічні технології;
·     поглибити знання нормативно-правової бази щодо організації навчально-виховного процесу в початковій школі;
·     удосконалювати методичну культуру молодих вчителів.  

Учасники:
- визначені учасники (один постійний учасник - вчитель початкових класів із педагогічним стажем роботи до 5 років від РМК/ММК/НМЦ/ОТГ)

План
10.00 Зустріч учасників творчої майстерні
10.15-10.30
Вітальне слово начальника управління  освіти і науки м. Кам’янця-Подільського  Світлани Володимирівни Старченко
·        Презентація школи І ступеня НВК№14
   ( заступник директора  Пасхаліс Ірина Леонідівна)
10.30-11.10 3-й урок
·     Урок образотворчого мистецтва у 2-В класі «Симетрія як найпростіший композиційний засіб організації площини. Ознайомлення з технікою монотипії. Виконання композиції «Танок метеликів»
Марунчак Ірина Василівна, учитель початкових класів, учитель вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист.
·     Урок з природознавства  у 3-В класі «Підбиваємо підсумки. Перевір, як ти вмієш застосовувати свої знання про людину та її  організм?» (урок-проект )
Магдюк Тамара Євгенівна, учитель початкових класів, учитель вищої кваліфікаційної категорії, учитель – методист.
·     Урок математики у 4-В класі «Задачі математичної скарбнички» (урок - конференція)
Циганко Наталія Антонівна, учитель початкових класів, учитель вищої кваліфікаційної категорії, учитель – методист.
11.30 -12.30 4-й урок
Майстер-клас «Застосування інноваційних методів систематизації та узагальнення знань молодших школярів»
Гречанюк Інна Миколаївна, учитель початкових класів, учитель вищої кваліфікаційної категорії, учитель – методист.
12.40-13.10 5-й урок
·      Майстер-клас «Здоров’язберігаючі технології – крок до культури здоров’я школярів»
Михайлова Ірина Валентинівна, учитель початкових класів, учитель вищої кваліфікаційної категорії, старший учитель.
·      Мовний бар запрошує на пізнавальну зустріч «Формування комунікативної компетентності сучасного педагога»
Сосніцька Наталія Валеріївна, учитель початкових класів, учитель вищої кваліфікаційної категорії, учитель – методист.
13.15-13.30
«Крок до зірок» - фрагмент інтелектуального марафону учнів проектних класів «Інтелект України»
1-Б( класовод - Гвоздій Ірина Олегівна, учитель початкових класів,
 учитель вищої кваліфікаційної категорії, учитель – методист).
1-В( класовод - Владишевська Світлана Віталіївна,
учитель початкових класів, учитель вищої кваліфікаційної категорії,
 учитель – методист)
13.30-13.50
Презентація досвіду «Співпраця класу, родини, громадськості з метою формування духовних та культурних цінностей молодших школярів»
Владишевська Світлана Віталіївна, учитель початкових класів, учитель вищої кваліфікаційної категорії, учитель – методист.
13.50-14.00 Підведення підсумків засідання творчої майстерні .


Засідання на базі Старокостянтинівського ММК

15.03.2017р.
Мета:
 - допомогти вчителям у розв’язанні проблем щодо  застосування сучасних методик та технологій у навчально-виховному процесі початкової школи
Завдання:
·        сприяти  формуванню індивідуального стилю творчої діяльності педагога;
·        продемонструвати на досвіді вчителів- методистів як застосовувати сучасні засоби, нетрадиційні форми і методи навчання, нові педагогічні технології;
·        поглибити знання нормативно-правової бази щодо організації навчально-виховного процесу в початковій школі;
·        удосконалювати методичну культуру молодих вчителів.  

Учасники:
- визначені учасники (один постійний учасник - вчитель початкових класів із педагогічним стажем роботи до 5 років від РМК/ММК/НМЦ/ОТГ)

1 засідання
9.00-9.30 - Нормативно -  правове та навчально-методичне забезпечення організації навчально-виховного процесу у початковій школі
9.30-9.45 - Презентація закладу.
  Боднар Лариса Миколаївна , директор Старокостянтинівського НВК
 «Спеціалізованої школи І ступеня, гімназії»
 імені Героя України Сергія Михайловича Бондарчука

9.50-10.30 - Урок позакласного читання в 2-А класі. Тема: «Наші домашні улюбленці.»
Герасимчук Ірина Михайлівна, вчитель початкових класів
Старокостянтинівського НВК 
«Спеціалізованої школи І ступеня, гімназії»
 імені Героя України Сергія Михайловича Бондарчука

10.35-10.50 - привітання та презентація учнями початкової ланки навчального закладу «Старокостянтинівський ліцей імені Михайла Семеновича Рудяка».

10.55-11.20 - Використання соціальних мережевих сервісів Web 2.0 у професійній діяльності вчителя початкової школи.
Кулик Оксана Олександрівна, методист початкових класів
Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти
  
11.25-12.05 - урок риторики в 2-В класі. Тема: «Посмішка».
Білик Світлана Василівна, вчитель початкових класів
  Старокостянтинівського ліцею імені Михайла Семеновича Рудяка

12.10-12.40-міні-тренінг «Сучасний урок. Самоаналіз уроку»
 Гілюк Світлана Анатоліївна, вчитель початкових класів
Старокостянтинівського ліцею імені Михайла Семеновича Рудяка

12.40-14.10 - презентація роботи кафедри початкового навчання Старокостянтинівського ліцею імені Михайла Семеновича Рудяка:
 заступник директора з навчально-виховної роботи у початковій школі - Онсович Алла Леонідівна;
- робота з персональним сайтом: Гілюк Світлана Анатоліївна;
- робота з обдарованими дітьми: Грабчук Наталія Вікторівна, Здихальська Елла Анатоліївна;
- уроки варіативної складової у початковій школі: Гладун Любов Василівна, Лазарчук Інна Михайлівна;
- ляльковий театр: Борзовець Ірина Сергіївна, Яблукова Людмила Василівна;
- робота з батьками: Скоп Валентина Леонідівна, Борзовець Ірина Сергіївна;
- майстер клас по виготовленню Великодніх писанок: Сліпцова Ольга Олексіївна, Білик Юлія Адамівна
14.15 -  Підведення підсумків засідання творчої майстерні .



Немає коментарів:

Дописати коментар